Resultater DM 2004

Marit H. Pedersen vandt dame compound ved Nytårspokalen i Tåstrup (en stor vandrepokal) ved at vinde med 2 point i finalen over landsholdskollegaen Louise Hauge, der har vundet pokalen de 2 forgående år. Patricia Andersen satte dansk rekord i finaleskydning 18 pile i 1/8 delsfinalen.
Patrick Laursen og Marit H. Pedersen blev efter stævnet udtaget til landsholdet der rejste til EM indedørs der blev afviklet på Sardinien, Italien, fra den 15-22 marts.

Ved fynsmesterskaberne den 17. januar blev det til 6 individuelle fynsmestre og 2 holdmesterskaber.
Fynsmestrene er Marit H. Pedersen, Patrick Laursen, Stine Pedersen, Lars Westermann, Rasmus S. Hansen, Rasmus E. Jørgensen.
12 m. compound hold Patrick Laursen, Troels Nyholt og Lasse Jørgensen
12 m. recurve hold Stine Pedersen, Mikkel B. Nielsen og Sigurd Wind.
Patrick Laursen hjemførte Sct. Sebanstian pokalen (en stor vandrepokal) efter flot finaleskydning, hvor der i 1/4 finalen og semifinalen blev skudt fuldt hus med 120 point for 12 pile og med 118 point i finalen blev pokalen hentet til Midtfyn for første gang.

Ved DM inde for senior/junior blev Patrick laursen dansk mester i junior compound, og hentede sølvmedalje i holdskydning for junior sammen med Troels Nyholdt og Patricia Andersen. I søndagens holdskydning for seniorer overraskede Midtfyn ved at gå i finalen, hvor det dog blev til nederlag til Brande. Sølvmedaljen blev hjemført af Marit H. Pedersen, Troels Nyholdt og Patrick Laursen.

Europamesterskab:
Herefter rejste Marit og Patrick til europamesterskaberne indedørs, der blev afviklet på Sardinien.
Patrick blev den store vinder ved stævnet med 2 europamesterskaber. Det danske ungdomslandshold hjemførte sikkert guldmedaljen i holdskydning, og dagen efter vandt Patrick den individuelle skydning for herre junior compound ved at besejre en kroatisk skytte i finalen.
Marit blev placeret som nr. 23.

Endnu en vandrepokal.
Marit H Pedersen vandt ved et stævne i Slagelse endnu en stor vandrepokal, hvor der blev skudt på den olympiske distance 2x70 m efterfulgt af finaler.

Deltagelse ved Verdensmesterskaberne 19-24 juli 2004 i England.
Midtfyns Bueklub har fået udtaget to skytter til ungdomslandsholdet der skal til VM i udendørs bueskydning i England. De to skytter er Patrick Laursen i herre kadet compound og Patricia Andersen i dame Junior compound, begge skal være med til at omsætte deres europamesterskab i holdskydning fra 2003 i Grækenland til medaljer i holdskydning ved VM. Begge skal også deltage i de individuelle konkurrencer og her stilles der stor forhåbninger til en god placering for Patrick, men han vil få det svært mod de gode skytter fra USA. For Patricia skal der en stor overraskelse til for at hun individuelt kommer i medaljerækken, men en placering blandt de 15 bedste vil også være flot, Patricia har dog før overrasket positivt så måske?

Junior Cup i Tjekkiet
En del af ungdomslandsholdsskytterne var før VM til Junior Cup i Tjekkiet, Midtfyns Bueklub havde Patrick Laursen med og han viste storform og skød sig til en Verdensrekord og 4 europarekorder i klassen kadet compound.

Patrick måtte dog se sig slået i finalen efter omskydning. Holdet i kadet compound vandt. Der var derfor store forventninger til VM i England.

VM I England for ungdom:
Patrick forsatte den gode skydning og var nr. 1 efter kvalifikationsskydningen i herre kadet compound.
Patricia var placeret som nr. 17 efter kvalifikationsskydningen i dame junior compound.
I 1/16 dels finalen blev Patricia slået ud og sluttede på pladseme 17-32.

Patrick var oversidder da der kun var 30 skytter og i 1/8 dels finalen kom han ikke rigtigt i gang og modstanderen skød sit livs bedste resultat dermed var Patrick ude og slutter mellem nr. 9-16 og en meget skuffet Patrick skulle nu sætte sig op til hoidskydningen og her gik det dog bedre.

Holdet kom i finalen hvor de skulle møde de stærke skytter fra USA og det blev også til et nederlag og dermed sølvmedaljer.

VM sølv i herre kadet compound til det
Danske landshold

Tai - Randers, Patrick - Midtfyn, Martin - Helsinge og
Mikkel - Roskilde

Danske Mesterskaber udendørs for senior og junior.
Mesterskaberne blev afviklet i Nykøbing Falster den 7-8 august med høj sol og blæst. Igen var Patrick på toppen og hjemførte det Danske Mesterskab for herre compound Junior.

Marit og Patricia deltog begge i dame senior compound og Marit sluttede som nr. 4 og Patricia nr. 8, Pairicia havde valgt at tilmelde sig i senior rækken for at Midtfyn kunne stille med et hold, dette blev dog slået ud i 1/4 finalen og slutter dermed på pladsene 5-8.

Rasmus S. Hansen deltog i herre junior recurve og sluttede som nr. 10, han blev i 1/8 dels finalen slået ud af den senere Danske Mester.

DM ude for ungdom i Broager.

Her lykkedes det Patrick at hjemfører endnu et Dansk Mesterskab her i Kadet compound, det var sidste gang Patrick kunne stille op i denne klasse, fra næste år kan han kun skyde i juniorrækken. Patrick sagde farvel til klassen med at sætte 3 danske rekorder.
Rasmus, Lasse og Christian deltog for første gang i et udendørs DM og klarede sig flot uden dog at opnå placermger i toppen, men det kommer helt sikkert ved kommende stævner.

Efter et vellykket år 2004 med mange flotte præstationer især fra Patrick der har vist en fantastisk fremgang de seneste år blev han også tildelt den store ære at få et legat på 25.000 kr. fra SE og Hør Gunner Nu Fond. Legatet tildeles kun unge sportsudøvere med særligt talent eller sportsudøvere der har opnået bemærkelsesværdige resultater.
Patrick har opfyldt begge dele derfor er det også helt fortjent han har modtaget legatet.